Ben je op zoek naar ideeën voor emails? I got you! E-mailmarketing is niet slechts het verzenden van mailtjes naar een lijst van mensen; het is het starten van een gesprek met jouw publiek. Om je op weg te helpen naar meer interactieve en plezierige mailtjes, heb ik 9 leuke en creatieve ideeën samengesteld om naar jouw mailinglijst te sturen.

Negen mailtjes die je zou kunnen sturen, handig als je het even niet meer weet. Tip van mij: Maak meteen een mail bij 5 van onderstaande ideeën. Dan heb je de komende tijd wat leuke mails om eruit te sturen!

1. De “Hallo, hier ben ik!” e-mail

Stuur eens een energieke ‘Hallo’ e-mail. Vertel wie je bent, waar je voor staat en waarom jouw mailinglijst de moeite waard is om te volgen. Laat je persoonlijkheid echt spreken en nodig je abonnees uit om jou beter te leren kennen.

2. De ‘Achter de schermen’ sneak peek

Gun je abonnees een kijkje achter de schermen. Laat zien hoe jouw producten worden gemaakt, deel grappige anekdotes van achter de schermen, en geef ze het gevoel dat ze deel uitmaken van jouw unieke reis. Mensen volgen mensen, mensen willen kopen van mensen. Laat zien wat je doet en hoe je het doet en maak ze op deze manier enthousiast.

3. De ‘Exclusieve kortings’ aanbieding

Verwen je mailinglijst met een exclusieve kortingsaanbieding. Iedereen houdt van een goede deal, en dit is jouw kans om je waardering te tonen aan degenen die altijd op de eerste rij staan. Dit kun je doen na een funnel, of gewoon als mailtje tussendoor; omdat ik je waardeer.

4. De ‘Inspiratie van de week’ boost

Breng een dosis inspiratie met een wekelijkse ‘Inspiratie van de week’ e-mail. Deel citaten, afbeeldingen of verhalen die jouw abonnees een boost geven en hun dag opvrolijken. Dit kan natuurlijk ook een overzicht zijn van nieuwe blogs/posts op social media.

mailtjes om te versturen naar mailinglijst

5. De ‘How-to’ gids

Deel je expertise met een ‘How-to’ e-mail. Leer je abonnees iets nieuws, deel handige tips en zorg ervoor dat ze na het lezen ook echt het gevoel hebben dat ze wat geleerd hebben. Dus deel echt iets van waarde.

6. De ‘Favoriete producten’ showcase

Presenteer je favoriete producten. Laat zien waarom deze items zo geweldig zijn en geef je abonnees een reden om ze aan hun winkelmandje toe te voegen. Deel reviews van klanten om je showcase kracht bij te zetten.

7. De ‘Vraag ons alles’ uitnodiging

Laat je abonnees de leiding nemen met een ‘Vraag ons alles’ e-mail. Moedig hen aan om vragen te stellen, suggesties te doen en de dialoog te openen. Deze vind ik zelf super waardevol, want dit is een mooie manier om nog meer te leren over jouw lezers/klanten.

Gids: Zo bouw je een goede mailinglijst

Ik stuur je mijn gratis gids en leer je waarom het belangrijk is en hoe je een goede mailinglijst bouwt!

Daarnaast blijf je op de hoogte van updates en andere nieuwe ontwikkelingen.

    Vergeet niet het eerste mailtje te bevestigen, daarna ontvang je de gids.

    8. De ‘Terugblik’ flashback

    Neem je abonnees mee terug in de tijd met een ‘Terugblik’ e-mail. Deel hoogtepunten uit jouw geschiedenis, mijlpalen en misschien een paar lachwekkende ’toen en nu’-momenten. Een mooie manier om ze jou en je bedrijf wat beter te laten leren kennen!

    9. De ‘Spotlight op ons team’ toorstelling

    Zet je geweldige team in de schijnwerpers met een ‘Spotlight op ons team’ e-mail (mits je een team hebt). Laat zien wie de magie achter de schermen creëert en geef je abonnees de kans om het gezicht achter de e-mails te kennen.

    Daar heb je het! Negen leuke manieren om je mailinglijst te voorzien van frisse, boeiende en nieuwe informatie. Onthoud, e-mailmarketing is niet alleen eenrichtingsverkeer; het is een gesprek tussen jou en je abonnees. Met deze ideeën ben je klaar om de band met je publiek te versterken en de inhoud van je inbox tot leven te brengen.

    Bewaar dit artikel met 9 ideeën voor emails op Pinterest!

    Bewaar dit op 1 van je Pinterest borden zodat je het later nog eens terug kunt lezen.

    mailtjes om te versturen naar mailinglijst