De gratis Pinterest check. Een vraag die mij onwijs vaak gesteld wordt is; is Pinterest interessant voor mijn bedrijf? Heel eerlijk; vaak is het antwoord volmondig ja. Daarom besloot ik om een handige checklist voor je te maken, zodat je zelf kunt zien of het een goed idee is om Pinterest zakelijk in te zetten. Uiteraard deel ik de check in dit artikel, je hoeft geen e-mailadres in te vullen voor het resultaat.

Wat drijft mensen op Pinterest?

Pinterest is voor vele mensen niet vreemd, veel mensen gebruiken het privé maar er zijn zoveel bedrijven die het zakelijk nog niet inzetten. Voordat ik je vertel waarom dit verstandig is om wel te doen wil ik je eerst wat meer vertellen over Pinterest, hoe het werkt en wat mensen op Pinterest drijft.

Pinterest is een platform en geen social media kanaal, dat is al een groot verschil om als eerste rekening mee te houden. Geen behind-the-scenes, geen stories, minder interactie, niet elke dag je gezicht laten zien (letterlijk), maar inspireren en delen!

Wereldwijd zijn er maar liefst 445 miljoen mensen maandelijks actief op Pinterest. De meest actieve mensen zijn vrouwen, maar de mannen zijn bezig met een grote inhaalslag. Denk dus niet dat Pinterest alleen interessant is als jij je richt op een vrouwelijke doelgroep.

Onderzoek toont aan dat veel Pinterest gebruikers mensen zijn die zich oriënteren voor een bepaalde aankoop of een specifieke inspiratie. Iemand zoekt bijvoorbeeld op ‘vloerkleden’, komt tal van inspiratie tegen en pint dit op een bord met ‘woonkamer inspiratie’; de kans is heel erg groot dat 1 van deze opgeslagen vloerkleden uiteindelijk ook in de woonkamer zal komen te liggen. Precies dat is wat dit platform zo interessant maakt en waarom het ook zeker onderdeel moet zijn van een goede marketingstrategie.

Iedereen kan een account aanmaken en precies dat maakt het zo interessant! Je kunt Pinterest zowel privé als zakelijk gebruiken, waardoor je er dus vanuit kunt gaan dat jouw ideale volger/klant actief is maar ook je concurrent/conculega! Dat zijn nog eens 2 goede redenen om nu meteen te beginnen met Pinterest!

Waarvoor is Pinterest geschikt?

  • Naamsbekendheid
  • Inspireren
  • Meer online zichtbaarheid
  • Meer website bezoekers
  • Meer sales

Als jij voor je bedrijf op zoek bent naar bovenstaande dingen dan is Pinterest echt een kanaal wat geen onderschoven kindje mag zijn. Zonde toch als jij het niet goed inzet en je concurrent wel?!

Is Pinterest interessant voor jouw bedrijf? Doe de check!

En dan nu het gedeelte waarvoor je waarschijnlijk dit artikel bent gaan lezen, het antwoord op de vraag: ‘Is Pinterest interessant voor mijn bedrijf?’. Bekijk onderstaande checklist, kun je de meeste vakjes afvinken? Dan is Pinterest een perfect kanaal voor je bedrijf!

Heb je de check gedaan maar twijfel je nog? Neem dan contact met me op voor een gratis Pinterest Check; dan plannen we een call in van 30 minuten en kijk ik graag met je mee!

pinterest check

En, is Pinterest interessant voor jouw bedrijf?

Ja? Kun je niet wachten en heb je nu ook meteen zin om aan de slag te gaan? Dan ben je bij mij uiteraard aan het goede adres om je alles te leren wat je moet weten over dit geweldige platform! Er staan al een aantal artikelen online waar ik je meer vertel.

Maar nog toffer: ik leer je graag alle ins-and-outs en mijn methode waardoor je echt maar 1 uur per week druk hoeft te zijn met jouw Pinterest strategie! Dit kan doormiddel van mijn online cursus ‘De kracht van Pinterest‘ .

Bewaar deze check op Pinterest!

Dit artikel verscheen voor het eerst op (mijn andere website) FoodQuotes op 23-06-2020, alle Pinterest artikelen zijn overgezet naar deze website.