Als je emails gaat sturen naar je lijst met abonnees is het belangrijk om een aantal dingen altijd te doen. In dit artikel geef ik je 8 tips om succesvolle emails te schrijven. Simpelweg de dingen die je niet moet vergeten. Het schrijven van een goede, duidelijke (en leuke) e-mail is essentieel voor succesvolle interacties. Lees snel verder om te ontdekken hoe je als ondernemer/blogger een krachtige indruk kunt maken met je e-mails!
In het kort, heb je hieronder de 8 tips op een rijtje. Uiteraard vertel ik er verder in het artikel meer over!
- De begroeting
- Duidelijkheid
- Persoonlijkheid
- Personalisatie
- Afsluiten
- Opvolging
- Controle
- Persoonlijke touch
1. Een warme begroeting
Een sterke e-mail begint met een begroeting die de toon zet. Als blogger/ondernemer kun je een persoonlijk tintje toevoegen aan je begroeting. Kies woorden die passen bij jouw stijl en de relatie die je met je lezer hebt.
2. Duidelijk en to the point
Tijd is kostbaar, zowel voor jou als voor je ontvanger. Houd je e-mails duidelijk en beknopt. Mensen waarderen heldere communicatie, dus vermijd overbodige details en focus op de essentie.
3. Injecteer persoonlijkheid in je e-mails
Voeg een vleugje persoonlijkheid toe aan je e-mails. Laat je eigen stem doorklinken en wees niet bang om creatief te zijn, passend bij jouw merkidentiteit. Schrijf hoe je praat, ben jezelf en probeer niet krampachtig super zakelijk te klinken als dat normaal ook niet jouw tone-of-voice is.
4. De kracht van personalisatie benutten
Personalisatie geeft je e-mails een extra dimensie. Noem je lezer bij naam en biedt inhoud aan die aansluit op hun interesses. Een mooie plek om mensen bij hun naam te noemen is natuurlijk bij de begroeting. Zorg dus daarom ook altijd dat je mensen om hun (voor)naam vraagt als ze zich inschrijven voor je mailinglijst.
5. Een goede afsluiting kiezen
Een goede afsluiting is net zo belangrijk als een sterke opening. Kies een afsluiting die past bij de toon van je e-mail en die aansluit bij de relatie die je met je lezer hebt.
6. Duidelijke opvolging aangeven
Sluit je e-mail af met een duidelijke oproep tot actie of een vervolgstap. Wees helder over wat je van de lezer verwacht of wat de volgende stappen zijn.
7. Grondige controle voor perfectie
Voordat je op ‘Verzenden’ klikt, neem even de tijd voor een grondige controle. Zorg ervoor dat je e-mail vrij is van typefouten en een professionele uitstraling heeft. Natuurlijk kan er wel eens iets doorheen glippen, maar lees hem altijd een keer grondig door voordat je hem verstuurt. Mijn tip: verstuur de mail eerst naar jezelf, dat leest toch anders dan in het mailingprogramma.
8. Een persoonlijke touch in de ondertekening
Sluit je e-mail af met een ondertekening die een persoonlijk tintje toevoegt. Je handtekening is een kans om je contactgegevens te delen en een positieve indruk achter te laten. Dit is ook een goede plek om je socials te benoemen, zoals: “volg je me hier al?” of “Ik zie je ook graag hier”.
8 Tips om direct toe te passen!
Als blogger/ondernemer is het schrijven van een goede e-mail een kans om je persoonlijkheid te laten stralen en sterke relaties op te bouwen. Met deze gids kun je je e-mails vormgeven op een manier die past bij jouw unieke stijl. En vergeet vooral dat laatste niet: laat altijd jouw persoonlijkheid goed doorschemeren in je mailtjes. Zorg dat mensen je leren kennen en maak van jouw abonnees jouw cheerleaders! Veel succes met het schrijven van krachtige e-mails!
Bewaar dit artikel over succesvolle emails schrijven op Pinterest!
Bewaar dit op 1 van je Pinterest borden! Zo kun je het later makkelijk terug lezen en ook anderen inspireren.